Hai-Hui's Blog

Ceva de prin Paris | September 22, 2009

De ieri tot caut cate ceva prin Paris.

Da, acel Paris, ala unde e seful cersetorilor State, pentru mai mult de jumatate din populatia Romaniei, dar cei care cetesc( 😛 am scris bine, cetesc) aici nu prea e cunoscut.

Bun ce am cautat mai intai? Pai logic ar fi sa fie aeropotul. Pe ala l-a cautat nenea pilotul, daca un lucru e bun la Blue-Air, acesta e ca au echipaj simpatic si ales pe spranceana. Va zic eu ca  de am inspectat mai de aproape posteriul unui steward :D.  Din greseala, chiar nu a fost cu intendie, ca de Aeroportul de la  Baneasa tot cu ei il caut :)).

Nu a fost aeroportul, atunci ce sa fie? PARISUL.

O sa ziceti ca sunt nebuna, ei bine nu. Aeroportul Beauvais e la 77 Km de Paris. Meeergi cu autocarul atat cat sa tragi un somnic bun, colega mea de bancheta poate sa va confirme, daca mai dau de ea vreodata.

Gasit si Paris cu ajutorul lui nenea soferul si autostrazilor lor. Care sunt autostrazi nu ca la noi.

Gasit Paris, ce urmeaza? Metrou.

Cu greu, apeland la romanasii de prin autocar dar care stau in Paris am gasit si asta. Apoi urmeaza cazarea.

Cazarea mea e undeva la nord de Paris, in zona 4 de tarif, ajung cu trenul. Nu va speriati e un fel de Snagov accesibil, trenul face 14 minute pana aci. Gasit gara, dar unde e linia? Cautam linia, cu greu ca de francezii sunt scumpi la vorba, dar nu la cheltuit pe modernizari, ca din aceasta cauza nu mai recunosc eu zona. Gasesc si liniile de tren din Gare de St. Lazare. Si aci surpriza nu le functioneaza tehnologia de ultima ora, asa ca pune mana si deschide gurita frumusel de intreaba care e trenul tau, ca al naibii ziceai ca topaie pe liniile alea: ba 26, ba 25, ba 14, ba 16.

Gata sunt in tren, ajung fara alte surprize la cazare si seara o luam de la capat.

Ce caut? Parisul. Mai exact Centrul Parisului. Alte minuni si aici. Gara e in modernizare nu are decat un automat de vandut bilete, ca nu m-a dus mintea sa iau direct Navigo pe zonele 1-4. Dar acest automat e si mai smecher, accepta doar monede si carduri. Eu aveam  numai bancnote de 50Euro. Dai si cauta undeva sa schimbi.

Cu greu am gasit un supermarket si sa cumpar si eu baterii AA, adk sa schimb banii. Aha, aveau numai niste imensitati, asa ca am luat ceva care ma face sa cresc mare, goffre.

Ajung la Paris, ajung si la locul unde trebuia sa dau tuica (da am fost mesager pentru niste sticle de tuica) si de aici incepe partea frumoasa.

Am conlindat putin cu noul meu ghid, o prietena buna stabilita de curand in Paris:

  • aici este o sala de jocuri video unde poti sa faci orice: snowbording, etc
  • aici este cea mai mare sala de cinema din Paris,
  • aici este o cafenea draguta
  • si asta e…
  • aici este sediul BNP (eu woooow, misto)
  • hai aici la Happy hour (cocktail la 4euro si leffe imensa la 4.5 Euro)
  • uite si un Starbucks, si un Hard Rock, the usual

Chiar e misto bulevardul sa nu il ratati. Dar va zic in private cum se numeste.

Ciao si HAVE FUN IN LIFE! Cautand

P.S.: Chiar nu am vrut sa va plicitisesc! >:D<


Posted in 1

4 Comments »

  1. Iubi,am inteles.Gari,cafenele,bulevarde,patioare.Dar francezii,cum sunt francezii?(Eventual daca ii poti testa ca pe steward :D).Si sa mai pastrezi si cativa pentru mine 😉

    Comment by moi — September 22, 2009 @ 2:47 PM

    • O sa incerc, desi nu ma prea atrag….:))

      Comment by cautand — September 22, 2009 @ 3:57 PM

  2. Save some for meeee :D:D:D

    Comment by Mari — September 22, 2009 @ 4:04 PM

    • Din partea mea, ii ai deja pe toti. Cu altele trebuie sa discuti….

      Comment by cautand — September 22, 2009 @ 4:58 PM


Leave a comment